virt-manager a nefunkcni /dev/ttyS0

Slavek Banko slavek.banko na axis.cz
Úterý Březen 30 18:15:22 CEST 2010

Dne út 30. března 2010 Zdenek Kaminski napsal(a):
> Ahoj,
>
>   mam drobny problem s virt-managerem, libvirt, qemu-kvm a propagaci
> /dev/ttyS0 do virtualu. Pouzivam RHEL6 Alpha3 (neco mezi F11 a F12).
> Virtual se jmenuje serial0. Na seriovem portu mam nokiacky kabel ke sve
> staricke 6210. V hostitelskem OS se k nemu dokazi pripojit pres minicom
> a vytocit pomoci ATDT cislo druheho vedle lezici mobilu a vidim datove
> volani. Hardware tedy funkcni je.
>
>   Pokud si naklikam do virtualu /dev/ttyS0, tak se mi to objevi v
> konfiguraci serial0.xml. Kdyz pak virtual pres virt-managera pustim,
> [...]

Od nějaké verze libvirt již standardně nespouští stroje pod Rút, ale pod
uživatelem libvirt-qemu. Narazil jsem na to u virtuálního stroje, který
též používal sériový port.

Mrkně do /etc/libvirt/qemu.conf na:

# The user ID for QEMU processes run by the system instance
#user = "root"

# The group ID for QEMU processes run by the system instance
#group = "root"

Zkuste na /dev/ttyS0 změnit skupinu na kvm. V mém případě to pomohlo, a
tak jsem doplnil pravidlo do udev...

Slávek