Vyreseno [was: virt-manager a nefunkcni /dev/ttyS0]

Zdenek Kaminski sutr na valasske-laboratore.cz
Středa Březen 31 07:30:41 CEST 2010

On Tue, 30 Mar 2010, Slavek Banko wrote:

> Od nějaké verze libvirt již standardně nespouští stroje pod Rút, ale pod
> uživatelem libvirt-qemu. Narazil jsem na to u virtuálního stroje, který
> též používal sériový port.

Takova blbost! Ze me to nenapadlo se podivat, pod jakym UID jsou ty
virtualy spousteny... Samozrejme, ze to je zpusobeno timto.

> Mrkně do /etc/libvirt/qemu.conf na:
>
> # The user ID for QEMU processes run by the system instance
> #user = "root"
>
> # The group ID for QEMU processes run by the system instance
> #group = "root"

Presne!

> Zkuste na /dev/ttyS0 změnit skupinu na kvm. V mém případě to pomohlo, a
> tak jsem doplnil pravidlo do udev...

Nu, ja jsem zkusil pridat uzivatele qemu (pod nim to spousti u me) do
skupiny dialout, kterou maji po bootu /dev/ttyS* nastavenu a zaroven
skupinova prava jsou rw a ve virtualu to bylo stale mrtve. Pokud mi ovsem
qemu spoustelo procesy pod rootem a nebo pokud jsem /dev/ttyS* nastavil
pro ostatni prava rw, tak mi to fungovalo.

Ale to uz jsou drobnosti, ktere si doresim hrave v qemu.conf a v
pravech...

Diiiky!

Z.K.
--
Wallachian Laboratories? Freeride in UN*X systems...