Pod CentOS nefunguje v Xen siet

Středa Květen 12 11:43:39 CEST 2010

On Wed, 12 May 2010, iko wrote:

> chcem sa trochu hrat s xen-om, ale hned na zaciatku som narazil na
> problem so sietou. Nainstaloval som cisty CentOS5 s volbou
> Virtualization, eth0 som konfiguroval pocas instalacie na DHCP.
> Po nabootovani ale eth0 adresu nedostane.

Nemám pocit, že by někdo moc počítal s tím, že dom0 bude dostávat IP
adresu přes DHCP, takže bych to v první řadě zkoušel s pevnou adresou.

> Skusal som aj rucne pridelit, nic cez siet nejde. xend mi spravil
> kopec rozhrani, na peth adresu od dhcp dostanem, ale nejde ani ping.

Co znamená, že "nic cez site nejde"? Je problém v dom0 nebo domU?

V té verzi Xenu, kterou máte, by po nastartování xend v default
konfiguraci ((network-script network-bridge) v xend-config.sxp) měla
situace vypadat takto:

1. vyrobí se pár netloop veth0.0-vif0.0
2. skutečný eth0 se přejmenuje na peth0 a nebude mít IP adresu
3. veth0.0 se přejmenuje na eth0 a dá se mu původní nastavení eth0
4. vyrobí se bridge xenbr0, do něj se zapojí peth0 a vif0.0

V první řadě prověřte, že je to správně spojené. Pak tcpdumpem nebo něčím
podobným vyzkoušejte, kam chodí pakety zvenku i zevnitř.

On Wed, 12 May 2010, Matěj Cepl wrote:

> Od minulého září máte v RHELu (a nevím odkdy v CentOSu) podporovaný
> KVM, což je podle mého mnohem příjemnější (a možná i perspektivnější)
> záležitost.

Pokud na to nemám hardware, tak se můžu jít s KVM bodnout, zatímco Xen
funguje docela dobře i na železe s méně krvavými hranami.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21st century edition /