Pod CentOS nefunguje v Xen siet

Zdenek Kaminski sutr na valasske-laboratore.cz
Středa Květen 12 14:19:15 CEST 2010

On Wed, 12 May 2010, Matěj Cepl wrote:

> To je pravda. Na druhou stranu, hardware, který neumí hardwarovou
> virtualizaci začíná být docela vzácný,

  Ze neni jeste XEN v jadre neni chyba RedHatu. Ale pekne me tim nasral, ze
se od nej odklonil, zejmena, kdyz se zda, ze XEN pujde do 2.6.XX kazdou
chvili a i lide kolem Fedory rikaji, ze do distribuce dom0 podporuji daji
hned po zacleneni...

> Psal jsem to hlavně proto, že pokud se někdo chce
> učit virtualizaci, tak možná začínat s Xenem je trochu nebezpečné.

Ne vsichni distributori XEN zahodili. On ten XEN totize neni vubec o nic
horsi, nez nyni RedHatem preferovane KVM. Problem tazatele je spise v tom,
ze nezacal dokumentaci a moznostmi...

> a na virtualizaci člověk přece jenom potřebuje poměrně slušný hardware
> (i s ksvm a podobnými nesmysly je to docela brutální nárok na paměť).
> Pokud chci rozchodit starý šrot, tak samozřejmě Xen (nebo vmware?)
> je dost dobrý.

Hmm, celou dobu spokojene pouzivam XEN na svem 'AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual
Core Processor 4400+' se 4GiB pameti na desce Tyan. Nevidim jediny duvod,
proc bych ten srot mel vyhazovat. A obavam se, ze takoveho nejen 64bit
srotu, ktery podporuje i vice nez 4GiB pameti je po hostingovych centrech
HAFO... A pritom bych chtel pouzivat dostatecne nove distro od RH :-(

Z.K.
--
Wallachian Laboratories? Freeride in UN*X systems...