disky a smart

Petr Baláš petr na balas.cz
Středa Květen 19 13:49:45 CEST 2010

2010/5/19 Pavel Kankovsky <peak na argo.troja.mff.cuni.cz>:

> Ony jsou to trochu rozdílné údaje: celkové hodnocení je nějaká kombinace
> stavu různých atributů (viz smartctl -A), která obvykle určitý malý výskyt
> problémů toleruje, zatímco dlouhý self test pečlivě čte všechny sektory a
> žádné chyby netoleruje.
>
> Výše popsaný stav může například indikovat, že něco poškodilo povrch
> disku, ale nezpůsobilo to větší škody, které by se dále šířily.
>
> Nicméně musím připustit, že moje stávající zkušenosti se SMARTem jsou
> poněkud zvláštní, protože interval mezi tím, kdy se začalo objevovat něco
> [...]

Vsiml jsem si ale nevidim do toho natolik abych to umel rozumne interpretovat.
Ale nakonec to resil update firmware.
Vesela prihoda z nataceni - u Seagate maji stranku kde se zada seriove cislo
disku a on odpovi zda je potreba nejaky update firmware. Tato stranka vesele
tvrdila, ze zadny update neni potreba. Jina stranka obsahuje update firmware,
zminuje tento typ disku a odkazuje se na onu predchozi stranku aby si clovek
overil, zda pro danou serii disku je update nutny.
No abych to zkratil - update firmware jsem tam nacpal, ten se nebranil
(pominme nutnost strcit disky do jineho PC protoze s prilis novym
intel chipsetem si update nejak netyka) a od te doby to beha jak z praku.

--
Petr Baláš - petr at balas dot cz