HW: Jakou miniPCI Wi-Fi do domaciho routeru?

Libor Chocholaty libor_ml1 na mts.cz
Pátek Květen 21 16:41:29 CEST 2010

On 05/21/2010 04:01 PM, Opty wrote:

> ~ 6 W

> No, nevim, jestli je rozumne brat v uvahu pouze spotrebu.
>
> <priklad>
> Dejme tomu, ze deska bude disponovat ctyrmi miniPCI sloty a ja je
> vsechny obsadim 600 mA/3.3 V ~= 2 W kartami. Pak bude celkova spotreba
> ~ 6 + 4 * ~ 2 ~= 14 W, coz je < 20 W, ale teoreticky se proudovy odber
> muze dostat pres 2400 mA a to mi dela starosti.
> </priklad>

Nejste nahodou z matfyzu?

To by vysvetlovalo, proc vam neni jasne, ze 2,4 A na 3,3 V se uplne v
pohode ukrmi ze zdroje 18V, 1,33A.
Existuji veliciny jako napeti (U), proud (I) a spotreba (P). Ucinnost a
prikon pomineme, protoze onech 18V, 1,33A se udava na vystupu zdroje.
P = U x I (x je operace normalni nasobeni, ne kartezsky soucin, i kdyz
to tak podle tvaru vypada).
tedy vas zdroj dokaze dat do vystupu vykon 23,94W.

vase miniPCI wifi karticky zerou celkem 2,4A na 3,3V, to je celkem 7,92W.

Je jasne, ze nemuzute pripojit kartu s napajecim napetim 3,3V na zdroj,
ktery dava 18V. Mezi tim musi byt nejake zmensovadlo napeti, jinak byste
ty karty velmi rychle poslal do kremikoveho nebe. Ono zmensovadlo se
muze jemnovat treba DC/DC converter, tedy prevodnik jednoho
stejnosmerneho napeti na jine stejnosmerne napeti.
A prave tenhle DC/DC converter se vamn postara o to, ze pokud jsou
celkove naroky tech karet ve Wattech mensi nez kolik dokaze vytlacit na
vystup ten 18V zdroj (minus nejake ztraty na tom DC/DC menici) tak to
bude fungovat. Tim, ze na tom DC/DC menici mate na vystupu nizsi napeti,
mate k dispozici vetsi proud do zateze.

Proste U1 x I1 >= U2 x I2

U1 - napeti zdroje
I1 - max proud do zateze zdroje