RAID 10,f2 pro SATA

Milos Prudek info na prudek.com
Čtvrtek Květen 27 14:41:11 CEST 2010

On Thursday 27 May 2010 14:03:02 Jan Houstek wrote:
> Raid1 z toho vychází jako jasný vítěz kromě jedné speciální situace. Navíc
> má řadu praktických výhod (téměř nesnížený výkon v degradovaném režimu,
> disky čitelné i bez md driveru ...). Nenapsal jste, k čemu přesně to
> potřebujete, ale vzhledem k zmínce o MythTV zřejmě nehrozí, že vám raid10
> mohl být užitečný.

Chci tam mýt MythTV a běžné home složky uživatelů - běžná práce s desktopem.

Nechci mít oddělenou partition pro MythTV. Chci to mít vše na jedné partition,
kromě /boot, viz níže.

RAID 1 ani neuvažuji, chci něco, co mi dá redundanci i vyšší rychlost zároveň.
4 disky kupovat nechci. Chci koupit 2-3. takže se rozhoduji mezi RAID 10 a
RAID 5. Říkáte že RAID 10 se pro 2 disky nehodí, takže mi vychází jako
nejlepší 3 fyzické disky v RAID 5 (a /boot partition na RAID 1, kopie na
všech 3 discích).

RAID 5 někteří nedoporučují pro jeho pomalost zápisu, jiní ale píšou že jeho
zápis je v praxi (ne v teorii) stejně rychlý jako RAID 10, tak nevím.

--
Milos Prudek
** Do NOT use email for urgent inquiries, please **