Zpřístupnění VoIPu + tunel

Michal Rybarik michal.rybarik na ecce.sk
Čtvrtek Květen 27 19:31:15 CEST 2010

V pripade ze SIP klient vzdy komunikuje iba na IP adresu servera (to sa
deje v pripade ze server aleb klient ma zakazane reinvite), v tom
pripade by pri OpenVPN by stacilo na klientovi staticky naroutovat IP
adresu SIP servera cez ten tunel, a spravit po prejdeni tunelom SNAT /
MASQUERADE, aby komunikacia v opacnom smere prichadzala tiez tou istou
cestou. Vacsina SIP serverov aj SIP klientov je konfigurovana tak ze
NATko zvladnu. SIP proxy tym padom nie je potrebne.