RAID 10,f2 pro SATA

Milos Prudek info na prudek.com
Pátek Květen 28 09:44:09 CEST 2010

On Thursday 27 May 2010 16:35:34 Jan Houstek wrote:
> Jak často MythTV omýváte?

Uffff, díky za upozornění. Tohle se mi ještě nestalo :-)

> Pokud potřebujete/chcete redundanci, kupte dva disky a udělejte RAID1.
> Ušetříte peníze, energii a sobě nervy až s tím bude nějaký problém. I když
> pořídíte 3 disky a uděláte na nich RAID0, rozdíl ve výkonu prakticky
> nepoznáte.

Hm, všude se píše že RAID 0 čiil striping znamená zrychlení, např. česká
wikipedie píše "avšak při reálném použití je čtení i zápis v režimu RAID 0
výrazně rychlejší než v RAID 1. Výkonnostní nárůst při sekvenčním čtení bývá
v domácích podmínkách kolem 50%"

Takže jak to je?

Momentálně uvažuju že bych ke stávajícímu (už rok používánému) 320 GB
přikoupil další 3 kusy 320 GB a udělal z nich RAID 10 (softwarový, ne
FakeRAID), myslíte že v praxi nepoznám nárůst výkonu?

--
Milos Prudek
** Do NOT use email for urgent inquiries, please **