Presmerovani v IPCop

Ing. Leoš Houser leos.houser na aacomputer.cz
Středa Listopad 24 17:31:06 CET 2010

Zdravím.

Čistý způsob, jak tohle udělat je nastavit na DNS serverech pro vnitřní zónu
a doménu firma.cz  záznam typu A:
ukoly    IN    A     IP_ADRESA SERVERU_NA_VNITRNI_SITI

Pokud používáte na firewallu HTTP proxy, můžete nastavit přesměrování tady.
Squid to určitě umí. (Pokud jde např. o webovou aplikaci nebo takovou, že je
s ní možné komunikovat přes proxy)

Jednoduché je také, pokud třeba používáte AD, natlačit klientům do souhoru
hosts záznam:
IP_ADRESA    ukoly.firma.cz
Pokud klientů nemáte moc, jde to udělat i ručně...

Přesměrování v iptables je v tomto případě problematické. Pamatujte, že
IPCop je ještě na jádrech 2.4 (pokud nepoužíváte betu verze 2). Direktivy
iptables jsou podstatně omezenější, než jsme zvyklí na aktuálních
distribucích. Kdysi jsem cosi takového řešil, ale redirekty, pomocí kterých
měly odcházet pakety do stejné sítovky ze které přišly, mi nikdy
nefungovaly.

Přeji hodně úspěchů při pokusech. S pozdravem

--
Ing. Leoš Houser, jednatel
AA COMPUTER, s.r.o.