OOo a "hostname.(none)"

Oto Buchta tapik na buchtovi.cz
Sobota Říjen 30 00:26:06 CEST 2010

2010/10/28 Pavel Kankovsky <peak na argo.troja.mff.cuni.cz>:

> Kód máte, tak si to v něm najdete, proč a jak moc je to potřeba.
> Případně si to můžete rovnou předělat podle svých představ.

Nevím, zda se osobně podílíte na vývoji OOo či zda jste v jeho zdrojácích
něco hledal. Já osobně ano. A řeknu vám, velmi obdivuji lidi, kteří se v nich
vyznají. Zdrojáky jsou prý vždy ten nejlepší manuál, jenomže v tomto případě...
I přes poměrně solidní komentáře přímo v kódu (které ale lidé moc nečtou,
překlepů tam bylo jak máku) jsem se snažil najít,
zda jisté chování ohledně (ne)přerenderování grafů je vinou mého nepochopení
funkcionality či bug. Dobrovolně se přiznám, že jsem to hledal po chvilkách
několik týdnů bezvýsledně hledal. Abych tam toto doprogramovával,
tak na to fakt nemám.

> Já osobně si ale myslím, že vytvářet nový thread, aby se "dramaticky
> zrychlil start" lidem, kterým funguje blbě resolving,

Pokud je pro správné chování programu pro zobrazování prezentací
nutnou podmínkou korektní fungování sítě, tak to teda potěš klobás.

> je značné plýtvání energií

Bezmyšlenkovitě implementovat IMHO zbytečné či dokonce nelogické
chování (z těchto metadat přeci nelze usoudit (odhadnout ano, usoudit
nikolivěk),
že je či není vhodné IPC použít (nebo zda jej vůbec provést lze,
to by tam musel být IMHO minimálně i PID, vazba na DISPLAY by také
nebyla od věci,
a to se ani nebavím o vypršení IP adresy z DHCP) ) do kódu,
to mi přijde jako zbytečné plýtvání energií, takže odsunutí
takového kódu na vedlejší slepou kolej (semafory se zde přece řešit nemusí)
jako nějaký dramatický problém nevidím.

> -- a to ani neuvažuju riziko zavlečení nových chyb, které je
> speciálně u multithreadingu dost významné.

V Javě by se jednalo o přidání kódu na max. deset řádků (bez parametrů
v plně funkční podobě bez řešení výjimek na jeden

( new Thread() { public void run() { saveLockWithHostname(); } } ).start();

v Cčku si už bohužel nepamatuju.

Navíc jestli si dobře vzpomínám,
tak k podobným věcem je v OOo frameworku JobExecutor (či tak nějak)
a za jeho použití by to snad také měla být trivka, navíc systémová.

Uznávám, že můžu mít naprosto blbý názor.
--
Oto 'tapik' Buchta, tapik na buchtovi.cz, http://tapikuv.blogspot.com