High Availability Firewall/Router

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Pondělí Září 6 22:33:15 CEST 2010

Ahoj!

On Sun, Sep 05, 2010 at 01:40:51PM +0200, Pavel Kankovsky wrote:

> arping -UA -I eth0 1.2.3.4

Arping aktualne pouzivam, ale nechtel jsem umyslne psat.

> Nejlépe tiše a nenadělat u toho moc velký svinčík. :)
>
> Taková poměrně málo brutální metoda je instruovat síťové prvky, ke kterým
> je "zabíjený" stroj připojený, aby odpojily jeho porty. Ale musí se to
> dělat trochu s rozmyslem, aby nevznikaly situace, kdy první stroj odpojí
> ten druhý od vnitřní sítě, zatímco ten druhý odpojí ten první od spojení
> do Internetu.

To je prakticky presne ten duvod, proc jsem se ptal. Totiz jestli pres
cisco (buh vi ze je nemam rad, mam pouze z marketingovych duvodu)
dropnout porty nebo pres IPMI sejmout server.

Snazim se mit vse co nejjednodussi a elegantni - kvuli skalovatelnosti,
jednoduche nahraditelnosti pri problemech apod. Vsem ve firme jsem
zakazal delat prasacke "hacky" a po sleze i sam sobe.

Nejaky doporuceny koncept na ha-router/fw? Jestli radeji pouzit
vrrr, ucarpd nebo hearbeat?

Diky,
-- Dalibor Straka
P.S. Zatim stavim na heartbeatu, protoze ho znam a blizsi kosile nez
kabat.