High Availability Firewall/Router

Neděle Září 19 17:28:53 CEST 2010

On Mon, 6 Sep 2010, Dalibor Straka wrote:

> To je prakticky presne ten duvod, proc jsem se ptal. Totiz jestli pres
> cisco (buh vi ze je nemam rad, mam pouze z marketingovych duvodu)
> dropnout porty nebo pres IPMI sejmout server.

Zrovna ani jedna z těchto metod nezaručuje, že se stroje neodstřelí
navzájem. I když na druhou stranu je potřeba říct, že časové okno na
provedení něčeho takového je hodně krátké a že pravděpodobnost, že
se o to stroje pokusí, je velmi malá.

Kdybyste měl na tom Ciscu verzi IOS, která umí TCL, tak by se v tom
ten fencing dal naprogramovat tak, aby vždy odpojil jen jeden stroj. :)

Já bych osobně asi zvolil odpojení od sítě, protože vypnutí může
zlikvidovat cenné indicie, ze kterých by pak bylo možno dodatečně zjistit,
proč k výpadku došlo.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21st century edition /