Dist-upgrade Ubuntu Karmic=>Lucid

"Petr \"Qaxi\" Klíma" qaxi na seznam.cz
Pondělí Září 20 15:42:21 CEST 2010

> jo jo... Ale tohle je opravdu nouzovka, příště vřele doporučuju
> postup pomocí do-release-upgrade (jak už tu psal kterýsi kolega).
> Sice jsem se vyjímečně bez těchto obezliček neobešel (tedy hlavně
> v začátcích toho tool-u), ale např. v sobotu jsem u kamaráda
> přecházel z karmic na lucid pomocí do-release-upgrade a bylo to
> na lusknutí prsty a bez jakýchkoliv obezliček...
  hmmm
Tak zrovna o víkendu jsem znovu narazil.

Upgraduji z 7.10 na 8.04 a potom na 10.04 .
Upgrade z 8.04 na 10.04 byl problém

#do-release-upgrade zacal dobre, ale v okamžiku kdy měl začít stahovat
package tak zblbnul.
Kazdou package stahoval ccs 350x ...

Mno řekl jsem si blbne repo ... a v sources.list jsem ho poslal na jinam
... se stejným výsledkem ...

Hmmm ... tak blbne apt-get ... ale #apt-get -d dist-upgrade stahnul vše.

Nasledujici si měl na síť kouknout jen pro Packages.bz2
Ale ouha #do-release-upgrade se "zaseknul" pri stahování balíků.
Napsal "Working 0%" a nedělal nic ...
V logu neměl ani poznámku o chybě.

Ctrl-C a v logu ctu:
2010-09-19 11:57:38,966 WARNING updateStatus: dlFailed on
'http://cz.archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/a/app-install-data-ubuntu/app-install-data_0.10.04.7_all.deb'

tal zkousim #wget -O test.deb
'http://cz.archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/a/app-install-data-ubuntu/app-install-data_0.10.04.7_all.deb'

a wget ho stabne ...

No nakonec jsem skoncit u #apt-get -d dist-upgrade
Ten zacal, běžel a skoncil ... a PC je zupgradovane ...

Jen má dvě /zatím/ chybky
- gdm stále ukazuje 8.04 i když je tam 10.04
- gdm mne nenaloguje dokud neupravim /etc/gdm/Xsession  (tohle je
problém všech 7.10. => 10.04)
  v .xsession-errors je toto
/etc/gdm/Xsession: Beginning session setup...
/etc/bash.bashrc: 11: shopt: not found
/etc/bash.bashrc: 62: Syntax error: "}" unexpected (expecting "fi")
Podle mne je to způsobeno tím, že /etc/gdm/Xsession je spouštěno jak
/bin/sh, ale nějak divně ... protože v SHELL je /bin/bash
ale v BASHVERSION neni nic.

ALE kurna proc to tahá /etc/bash.bashrc

tohle to opraví
     echo -e '%s/#!\/bin\/sh/#!\/bin\/bash/\nwq\n' | ed /etc/gdm/Xsession

Uf ... sorry musel jsem si vylít klávesnici ..
Ted už mne čeká jen 30 dalších UB 7.10

       Petr Klíma
    <qaxi na seznam.cz>