Dist-upgrade Ubuntu Karmic=>Lucid

Oto Buchta tapik na buchtovi.cz
Pondělí Září 20 22:24:57 CEST 2010

Mne potrápil upgrade z Karmicu na Lucid trochu jinak.
Mám dva roky starého notýska od HP, výkonnostně nic moc, ale zatím mi
to stačilo i na vývoj v J2EE včetně debugu JBossu. Začal jsem na něm s
8.04 a pak postupně až na 10.04 . Zároveň s oním posledním upgradem
jsem upgradoval i IntelliJ 7 na 9. No řeknu vám, to byl takový děs -
odezva na stisk tlačítka pět sekund...
I řekl jsem si, že bude problém s devítkou Ideou a poslušně jsem se
vrátil k sedmičce.
Jenomže ouha. Odezva stejně příšerná! Začal jsem různě laborovat s
kombinací ovladače grafárny (onchip ATI 3200) a Javy. Ano zní to
divně, ale dočetl jsem se, že JDK od Sunu již není podporováno a
OpenJDK je po novu překládáno se zabudovanou akcelerací a spolupráce s
mesou nemusela být ideální... Trošku se mi sice hádala ruční instalace
ATI ovladačů s těmi přímo balenými a dostupnými z repozitoře....
Nakonec jsem to nějak vyřešil, ale nebylo mi to nic platné. Odezva
pořád příšerná. Jsa smířen s tím, že zkusím Eclipse, který se jevil
býti rychlejším, začal jsem testovat systém více do hloubky.
Kompiloval jsem si jádro, glibc, zkoušel jsem různé kombinace 32bitové
a 64bitové platformy a knihoven a aplikací. Přes veškerá snažení vždy
po velice krátkém čase výkon v prostředí GNOME rapidně degradoval.
Zajímavé bylo chování appletu pro správu síťovek - začal si žrát
neúměrně hodně CPU (load 10 naprosto v pohodě) a někdy se stal systém
jakž takž použitelný až po jeho killnutí. Že by to bylo kombinací
appletu a proprietárního ovladače mojí Broadcom wifiny?
I zvolal jsem Heuréka, aspoň mám důvod konečně vyzkoušet Xfce.
I stáhl jsem sobě Xubuntu a natvrdo přemlaskl celý systém (včetně
formátu disku), aby mi tam nezůstaly viset nějaké pozůstatky GNOME,
různých ručních kompilací a instalací balíků třetích stran.
Čistá instalace proběhla úspěšně a ejhle! Xfce a load 0.9 při debug
módu JBossu v IntelliJ 9 ! I zkusil jsem si postupně dotáhnout
prostředí Ubuntu i Kubuntu a vyzkoušet. Load 0.9 zůstal! Kde se mi co
hádalo, již nejsem schopen dohledat. Jedno vím ale jistě - čistá
instalace (ale se starým home) vše vyřešila.