SSH tunel alebo VPN? [vyriesene]

Martin Tiršel lk na blackpage.eu
Úterý Září 28 13:06:55 CEST 2010

On Tue, 28 Sep 2010 12:46:32 +0200, Petr Baláš <petr na balas.cz> wrote:

> Kdysi jsem pouzil neco jako
> ssh -g -C -R 5900:192.168.0.10:5900 ssh_uzivatel na linux.u_me.cz -n -N -T
> -x
> bylo to ve scriptu s nekonecnou smyckou (plus nejake logovani padu
> spojeni)
>
> Pokud VPN tak OpenVPN - lze rozbehat behem odpoledne (na rozsil od jinych
> hruz) ale stejne bude nutne ji iniciovat od znameho.
>
> Popr. doporucuji kouknout na TeamViewer - pro nekomercni pouziti zdarma
> a funguje velice pekne (jen by uz jim nekdo mel zacit konkurovat, ceny za
> komercni licence jsou neprijemne vysoke :-( ).

Prave som nasiel vyraz reverse ssh tunnel, to bolo to co som potreboval a
funguje. Neviem ako tie dalsie parametry, ale stacilo mi len:

ssh -R 12345:localhost:5900 login na 1.2.3.4

a bez problemov som sa pripojil. Jediny problem je 90 Kbps upload toho
znameho, takze ziadna slava, ale prezit sa to da, naklikat potrebujem len
par veci.

Chcel som nieco, co nemusim studovat, OpenVPN moze byt lahke, ale ked to
clovek prvy raz otvori, tak nez sa v tom zorientujem, chvilu trva a asi by
si musel znamy instalovat aj VPN klienta, takto jedine co mu staci vlozit
jeden prikaz do terminalu a je to.

Len pre zaujimavost som pozrel na ten TeamViewer a teda tie ceny su
katastrofa :)

--
S pozdravom,
Martin Tiršel