SSH tunel alebo VPN?

Petr Baláš petr na balas.cz
Úterý Září 28 12:46:32 CEST 2010

Zdravím

2010/9/28 Martin Tiršel <lk na blackpage.eu>:
> Zdravim,
>
> mam znameho s MAC OS X, ktory ma klasickeho wifi poskytovatela bez verejnej
> IP na svojom routri, takze u neho nedokazem otvorit nejaky port, aby som sa
> k nemu pripojil cez VNC a nieco ponastavoval. Takze hladam ine moznosti.
> VPNkou by sa to dalo, ale musel by som sa naucit nastavit VPN server,
> certifikaty a co ja viem co vsetko to este obnasa, co mi teraz casovo velmi
> nevyhovuje a pride mi zbytocne sa to ucit len kvoli tejto jednej
> zalezitosti. Moja otazka ale je, ci sa da taketo nieco riesit aj SSH tunelom
> [...]

Kdysi jsem pouzil neco jako
ssh -g -C -R 5900:192.168.0.10:5900 ssh_uzivatel na linux.u_me.cz -n -N -T -x
bylo to ve scriptu s nekonecnou smyckou (plus nejake logovani padu spojeni)

Pokud VPN tak OpenVPN - lze rozbehat behem odpoledne (na rozsil od jinych
hruz) ale stejne bude nutne ji iniciovat od znameho.

Popr. doporucuji kouknout na TeamViewer - pro nekomercni pouziti zdarma
a funguje velice pekne (jen by uz jim nekdo mel zacit konkurovat, ceny za
komercni licence jsou neprijemne vysoke :-( ).

--
Petr Baláš - petr at balas dot cz