rozdíl mezi pm-suspend a volbou v menu Uspat do paměti

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Pondělí Duben 11 22:37:45 CEST 2011

Pavel Kankovsky píše v Po 11. 04. 2011 v 17:37 +0200:

> Ony to nejsou až tak úplně všechno "způsoby" jako spíš "vrstvy".

Ano, to je samozřejmě pravda. Já to bral spíš z pohledu BFU, který zadá
dotaz na uspání do vyhledávače - vypadnou na něj 0-10 let staré články
obsahující výše uvedené na první pohled rozdílné postupy, přičemž každý
z těchto postupů opravdu (ne)funguje trochu jinak, někdy i zásadně, a to
pouze v závislosti na hardware, takže předem neodhadnutelně.

> s2ram (suspend) a pm-suspend (pm-utils) jsou různé dvě nadstavby, které
> provádějí opičky s hardwarem (hlavně GPU) a občas i softwarem, který je
> potřeba speciálně dráždit, aby se dokázal uspat a pak zase vzbudit.
>
> UPower je postavené nad pm-utils a zpřístupňuje jeho funkce ostatním
> programům (aniž by musely běžet pod rootem) a přidává k tomu nějakou
> politiku a další věci.

Pořád to ale nevysvětluje/neřeší ten můj konkrétní problém, a sice že v
Mythbuntu 10.10 Xfce4 volba Suspend uspí AT3IONT-I Deluxe tak, že se
opět bez problémů probudí, zatímco "pm-suspend" z téhož prostředí (bez
quirků, nechce se mi to všechno zkoušet) uspí tak, že se neprobudí (ani
NumLock nereaguje).

No a finální řešení tohoto problému je až trestuhodně jednoduché - stačí
zavolat "xfce4-session-logout --suspend" (ano, ty kluky šikovné napadlo
dát tomu GUI programu i parametry pro případné volání z příkazové
řádky).

Petr

P.S. S tím D-Busem se mi nedařilo, prý tam není suspend nikde definován,
asi jsem to neměl napsané správně - proto jsem popátral po tom
session-logoutu a našel, co jsem popsal výše :-)