Kompilace glibc

Ladislav Vaiz spam na nagano.cz
Čtvrtek Duben 21 09:06:14 CEST 2011

Ahoj,
snažím se na Debianu Lenny zkompilovat glibc ze zdrojáků z gnu.org. Pro
stejnou architekturu, configure zadávám jen --prefix. Překvapilo mě, že
i když jsem zkoušel různé verze (nejvíc 2.3.6), tak kompilace vždy
skončí na chybu, že funkce (strtol, atoi, gnu_dev_major) jsou definované
vícekrát. Zpravidla jako inline v .h a pak jako klasické v .c. Na
některé pomůže export CFLAGS="-Os -D__NO_STRING_INLINES
-D__NO_MATH_INLINES", ale některé inline kolem sebe žádné #ifdef nemají
a je třeba komentovat. I tak ale při linkování dl-allobjs.os vyběhne
spousta "multiple definifion of...", které jsem zatím neměl chuť řešit.

Nemůžu se zbavit dojmu, že něco musím dělat špatně, protože glibc snad
kompiluje kdekdo a fóra by musela být plná tohoto problému. Ve FAQ jsem
také nic nenašel. Netušíte někdo, co dělám špatně?

Hlavním účelem je kompilace programu tak, aby běžel i na starších
distribucích a dal se kompilovat na novější. Statická kompilace je
možná, ale nefunguje pak třeba SDL nebo Alsa. Pravděpodobně počítají jen
s dynamickým linkováním svých modulů (X11, pulse...).

Díky Láďa