Na KVM jedine CentOS !?

Vladimir Macek macek na sandbox.cz
Středa Srpen 10 16:50:18 CEST 2011

Nedavno jsem se s jednim clovekem, ktery se svym tymem uz nejake roky
poskytuje profesionalne housing, hosting vc. VPS atp., bavil prave o
virtualizaci.

Na 64bit inteli quadcore jsem totiz nedavno nainstaloval 64bit Debian
Squeeze + pekny pythoni virt-manager, do toho nasekal virtualni linuxy pro
kamarady (Squeeze, CentOS a Ubuntu) a jede to jak z praku.

Kdyz jsem to zkousel pred 2,5 lety, nebyl na to Debian pripraven a ja
skoncil u hostitele na Ubuntu. Od te doby KVM pouzivam (na predchozim
quadcoru).

Nicmene tento clovek se dusoval, ze ac do guestu si mam cpat co chci, na
hostitele patri jedine CentOS. To proto, ze je z free linuxu nejblize
RedHatu, ktery ma KVM primarne na svedomi a tak ma ty nejlepsi patche.

Ukaze se to pry napriklad v tezke chvili, kdy se guest zblazni a nejaky
posahany program uvnitr neho zacne chtit 7k/sec preruseni. Xen by si to
udajne nasyslil a provedl pozdeji, KVM se vsak lehce upece.

Mam uz server nainstalovany a umisteny. RedHat-like jsem opustil pred mnoha
lety v dobe, kdy se zmital v dependency-hell obdobi a dpkg/apt mi prislo
jako dar z nebes. Debian-like mi prirostl k srdci i z jinych, koncepcnich a
ideologickych duvodu. Nicmene, pokud by se ukazalo tvrzeni o KVM hostiteli
jako pravdive, mit CentOS pouze na hostiteli bych mozna dokazal. :)

1) Co si myslite o zminene nadprumerne vhodnosti CentOSu jakozto KVM hostiteli?

2) Jak tezke pro debianistu bude naucit se spravovat CentOS?

Diky za vase nazory,

--
:  Vladimir Macek  :  http://macek.sandbox.cz  :  +420 608 978 164
:  UNIX && Dev || Training  :  Python, Django  :  GPG key 1F059424