OT: linux

Oto Buchta tapik na buchtovi.cz
Neděle Srpen 21 16:21:31 CEST 2011

2011/8/21 Jan Krajdl <spm na spamik.cz>

> s licencí na Windows nekoupíte. Tedy i když o tom v žádném případě
> nestojíte, musíte podpořit MS zakoupením jeho licence, pokud chcete
> daný notebook a tím, že je to licence, tak se jí ani nemůžete prodat
> nebo se jí nějak takto zbavit... Tohle mi prostě zase úplně správné
> nepřijde.
>
> Ono to samozrejme lze se Licence zbavit. Lepe receno v dobach davno
minulych to slo.
Byl na to nejaky precens, tusim ze slo o notebook od Toshiby.
Tehdy stacilo nesouhlasit s EULA a prodejce pocitace byl povinen vam vratit
penize,
za OS. Licence totiz nabyva platnosti nejakym ukonem. Koupi zeleza platnosti
nabyt nemuze, protoze kdyz koupite notysek pro nekoho jineho a vy nejste
potencionalni,
uzivatel, nemuzete do smluvniho vztahu s Microsoftem vstoupit. Zda je onim
okamzikem
prvni spusteni woken nebo rozbaleni notebooku nevim, to zalezi na konkretnim
pripade.
Mam dojem, ze toto uz kdysi resily soudy a ze to dopadlo tak, ze mate pravo
vratit soft
a ponechat si zelezo.

Jedinym problemem je nemoznost zjistit, kolik ta wokna vlastne stoji,
protoze je to obchodni tajemstvi...
--
Oto 'tapik' Buchta, tapik na buchtovi.cz, http://tapikuv.blogspot.com