Resolver pro IPv4 mapované IPv6 adresy

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Středa Prosinec 14 12:15:42 CET 2011

Ahoj,

potřeboval bych vyřešit jeden problém se $subj. Chtěl bych, aby mi byl
systém schopen přeložit i IPv4 mapované IPv6 adresy na jméno. Tj.
jesliže mám

192.168.1.1 -> mujpocitac.fqdn

tak bych chtěl, aby mi stejným způsobem překládal i adresy

:ffff:192.168.1.1 -> mujpocitac.fqdn

V čem je problém: Spojení se uskutečňuje po IPv4, jenomže samba tu
adresu dává ve tvaru IPv4 mapované IPv6 adresy. A protože mám ACL vázané
na jméno, tak samba nedokáže :ffff:192.168.1.1 přeložit na fqdn, čímž
pádem přístup končí neúspěchem.

Neví někdo, jak z toho ven? /etc/gai.conf řeší opačný
směr, /etc/nsswitch.conf by to řešit mohl, ale nepřišel jsem na správné
zaklínadlo.

Dík

David