RE: Rozložení diskových oddílů

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Středa Prosinec 14 14:44:59 CET 2011

Mě v tomto případě cena SSD netrápí, vytáhl jsem z nepoužívanýho notebooku
128GB SSD a můžu udělat nějakou výměnu.
Je mi jasné, že raid 1 může způsobit kolaps obou disků současně, ale právě
protože si říkám, že systém moc často nezapisuje, není to akutní nebezpečí.
Víc se bojím toho, že u jednoho SSD chcípne elektronika a já bych pak byl v
řiti, takže proto ten raid. Navíc to vypadá, že budu mít dva modely těch SSD
podobných parametrů, takže bude zajištěna různorodost a tím pádem nižší
pravděpodobnost shodné chyby.
Současný server běží na méně hlučných discích (WD AV), ale tohle se mně
neosvědčilo. WD u těch disků nastavuje nějaký sleep režim a dost to brzdí
chod. U notebookových to platí taky. Prostě na server se nehodí a chce to WD
RE, jenže ty jsou pěkně hlučný. Ono to pak jde přes nějakou utilitu poladit,
ale nejsem si jist výsledkem, proto jsem se rozhodl jít do SSD, které budou
zaručeně výkonnější, budou mít nižší spotřebu a nulovou hlučnost.
Ale současně chci zachovat datový disk, kam bych eventuelně přesměroval
adresáře, kde se často zapisuje/přepisuje, ale zatím jsem nepřišel na to, co
by se tak mohlo chovat, proto se zde ptám.
U toho rozdělení disku na oddíly jsem spíš myslel na to, jestli by se někam
nehodil jiný filesystem než EXT4, že by to pak bylo třeba rychlejší.