Linux router + KVM

Martin Tiršel lk na blackpage.eu
Čtvrtek Únor 3 10:55:47 CET 2011

Zdravim,

mam Debian server s dvomi sietovkami, jedna do internetu (je tam /29
podsiet, takze realne 4 pouzitelne IP), druha lokalna siet. Budem tam
teraz musiet instalovat KVM a v ramci virtualneho servera pobezi Asterisk.
Problem je, ze ohladom sieti sa zasa az tak nevyznam, iptables uz vobec a
aj to KVM bude pre mna novinka :)

Asterisk vo virtuale by mal byt jednou stranou v internete, druhou v
lokalnej sieti (pokial viem, SIP sa velmi nema rad s NATom, tak ho nechcem
provokovat). Ako by mali spravne vyzerat interfejsy? Ak mam teraz eth0
(von) a eth1 (lokalka), aky bude stav po tom, co pobezi virtual a zaroven
ostane zachovana funkcia routra na hostitelskom severi? Staci mi vediet,
ako ma vyzerat vysledok, preco je tomu tak a ako sa k tomu dopracovat uz
si nastudujem. Rad by som sa teraz vyhol tomu, ze budem musiet dva tyzdne
studovat vsetko okolo nastavenia sieti v Linuxu, aby som bol schopny to
navrhnut sam.

Dakujem.

--
S pozdravom,