preklad php s podporou firebirda +start firebirda

Katerina Bubenickova katerina.bubenickova na plbohnice.cz
Pátek Únor 4 12:45:42 CET 2011

DD,
nějak se nemůžu hnout dál.

potřebuju $ a k tomu může vést více cest
1. Přeložila jsem php s balíčky firebirda ze SLE11SP1, ale nějak se mi
nedaří rozběhnout toho firebirda.

Má soubory roztahané po celém filesystemu, nejen v /opt/firebird/, jako
to má balíček od autorů firebirda.
Nainstalovala jsem si Superserver, zkouším ho rozběhnout
etc/rc.d/firebird start, ale nespustí se

V logu mám napsáno
operating system directive open failed

No such file or directory

Googlila jsem, snad to znamená, že nemůže najít adresář s databází, ale
mám ji ve
/var/lib/firebird/data/employee.fdb
/var/lib/firebird/system/security2.fdb
práva má firebird pro čtení i zápis, vlastník firebird

nevím, co s tím dál, jestli připsat něco do /etc/firebird/firebird.conf

v návodech jsem se dočetla víceméně, že by to mělo po instalaci
fungovat...

2. Druhá cesta - přeložit php původním balíčkem ze stránek firebirdu
Balíčky tam končí amd64.rpm, ač je možné je nainstalovat na x86_64, při
překladu ze zdrojových kódů to pořád píše amd64,
takže jsem usoudila, že je to totéž. Tento firebird jsem rozběhla.
Když zvolený balíček (CS nebo SS) umístím do adresáře s ostatními rpm,
a do spec souboru připíšu do BuildRequire FirebirdCS nebo FirebirdSS,
build zahlásí
nothing provides FirebirdSS, ačkoli v balíčku v sekci PROVIDES
FirebirdSS je napsán. Soudím, že z nějakého důvodu buildu vadí to amd64
nebo někde něco jiného napsaného v rpm, takže ten balíček ignoruje

3. Cesta - Zkusila jsem tam umístit taky 32-bitové rpm, to build
přijal, ale zase mi nedoběhl překlad, protože psal
checking for isc_detach_database in -lfbclient... no
checking for isc_detach_database in -lgds... no
checking for isc_detach_database in -lib_util... no
configure: error: libgds, libib_util or libfbclient not found!

přitom v PROVIDES v balíčku je zapsáno
Firebird
libfbclient.so.2
libgds.so
FirebirdSS

Když to píšu, tak mě napadl další krok, stáhnout DVD Suse SLES11SP1 pro
32bit a zkusit tam najít nějaké vhodné libgd nebo něco takového. Ale
možná bych potřebovala SLES SDK, to máme celkem 4 dvd, a bez záruky
úspěchu. A po pravdě, když mám 64 bitový systém, tak by se mi víc
líbil 64 bitový firebird.

Uvítám jakoukoli radu ke kterékoli z nastíněných cest.
--Kateřina