preklad php s podporou firebirda [VYRESENO]

Katerina Bubenickova katerina.bubenickova na plbohnice.cz
Pondělí Únor 14 10:27:17 CET 2011

Kdyby to někdo náhodou potřebovat ... třeba já za 4 roky :-)

Udělala jsem to takto -  v SUSE SLES 11SP1
do adresáře jsem nakopírovala rpm z DVD SLES11 a SLES11SDK a ještě
nějaké soubory z SLE11SP1,

nainstalovala php5.src.rpm z DVD - v síťové instalaci jsem ho nenašla
oeditovala jsem php5.spec soubor, přidala jsem řádky podobně jako u
mysql,
do configure --with-interbase=shared,/opt/firebird \

spustila jsem
build --rpms /cesta_k_adresari_s_rpm php5-with-interbase.spec

build sám nainstaluje ve /var/tmp/build-root nový čistý minimální
systém
potom spadne, protože mu chybí knihovny od Firebirdu

Překopírovala jsem FirebirdSS do /var/tmp/build-root,
chroot /var/tmp/build-root
rpm -i --nodeps FirebirdSS (potřebuji  Firebirda přidat do toho
minimálního systému ve /var/tmp/build-root, ale odsud vedou nějaké
symlinky do funkčního systému, proto --nodeps. Firebird není možno
nainstalovat s parametrem --prefix, proto ten chroot)
opustit chrooot, dál se pokračuje zase v normálním systému

Pak jsem spustila
build --rpms /cesta_k_adresari_s_rpm --no-init php5-with-interbase.spec

parametr --no-init zabrání přepsání nainstalovaného fs a znovu začne od
configure ...

rpm se vytvoří v /var/tmp/build-root/,
nainstalovat potřebná rpm,
a je skoro hotovo, jen je třeba nějaké drobné úpravy, aby po
nainstalování php5 běželo -
připsat do /etc/sysconfig/apache2
APACHE_MODULES php5
a  přidat spustitelnost na /usr/lib64/apache/mod_php5.so

restartovat apache a všechno by mělo běžet :-)

--Kateřina