Bootovatelny flash disk funguje jen nekde

Adam Pribyl pribyl na lowlevel.cz
Středa Leden 5 15:03:23 CET 2011

On Wed, 5 Jan 2011, Jan Kasprzak wrote:

> 	Zdravim,
>
> mam uz delsi dobu takovy problem, ktery nevim jak rozumne resit:
> mam bootovatelny USB flash disk, a problem je, ze nektere pocitace jsem
> neprinutil z neho nabootovat. Vypisuji "Boot error" nebo neco podobneho.
> A ja ted nevim jestli si nektere USB flash disky jsou "rovnejsi" z hlediska
> BIOSu nez jine, nebo jestli ten syslinux co instaluje Fedora na bootovatelne
> flash disky nefunguje s nekterymi BIOSy, nebo neco takoveho.
>
> 	Setkal se nekdo s takovym problemem?

Ano, resil jsem to same u IBM AnyPlace.
IBM AnyPlace vyzaduje presne danou strukturu tabulek rozdeleni disku na
USB flash disku, jinak z nej nestartuje. USB rozdelena a naformatovana pod
Windows XP standardnim zpusobem nefunguje - system ji pri startu nenajde,
(neobjevi se uz ani v menu Advanced BIOS Features -> Hard Disk Boot
Priority), a startuje normalne z HDD. Nepomohlo ani pouziti linuxoveho
fdisku a mkfs.dosfs. Jedine reseni je pouzit linuxovy parted a sekvenci

parted -s "$DISK" mklabel msdos
parted -s "$DISK" mkpart primary fat16 0MB 2GB
parted -s "$DISK" mkfs 1 fat16

Zda to bude fungovat i jinde nevim. Stravil jsem s tim hodne dlouho a je
to postup empiricky, nezkoumal jsem duvody. Proste jsem nasel funkcni
reseni a tim to pro me haslo.

Adam Pribyl