Bootovatelny flash disk funguje jen nekde

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Úterý Leden 11 17:08:53 CET 2011

Adam Pribyl wrote:
: On Wed, 5 Jan 2011, Jan Kasprzak wrote:
:
: >	Zdravim,
: >
: >mam uz delsi dobu takovy problem, ktery nevim jak rozumne resit:
: >mam bootovatelny USB flash disk, a problem je, ze nektere pocitace jsem
: >neprinutil z neho nabootovat. Vypisuji "Boot error" nebo neco podobneho.
: >A ja ted nevim jestli si nektere USB flash disky jsou "rovnejsi" z hlediska
: >BIOSu nez jine, nebo jestli ten syslinux co instaluje Fedora na
: >bootovatelne
: >flash disky nefunguje s nekterymi BIOSy, nebo neco takoveho.
: >
: >	Setkal se nekdo s takovym problemem?
:
: Ano, resil jsem to same u IBM AnyPlace.
: IBM AnyPlace vyzaduje presne danou strukturu tabulek rozdeleni disku na
: USB flash disku, jinak z nej nestartuje. USB rozdelena a naformatovana pod
: Windows XP standardnim zpusobem nefunguje - system ji pri startu nenajde,
: (neobjevi se uz ani v menu Advanced BIOS Features -> Hard Disk Boot
: Priority), a startuje normalne z HDD. Nepomohlo ani pouziti linuxoveho
: fdisku a mkfs.dosfs. Jedine reseni je pouzit linuxovy parted a sekvenci
:
: parted -s "$DISK" mklabel msdos
: parted -s "$DISK" mkpart primary fat16 0MB 2GB
: parted -s "$DISK" mkfs 1 fat16
:
: Zda to bude fungovat i jinde nevim.

	Tohle pomohlo. Nevim jestli je to vytvarenim oblasti
pres parted, typem oblasti nebo typem filesystemu, ale jako celek
z toho ted ta deska Gigabyte nabootuje.

	Diky!

-Yenya

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |
Please don't top post and in particular don't attach entire digests to your
mail or we'll all soon be using bittorrent to read the list.     --Alan Cox