Spolehliva UPS domu

Ivo [Bear] Hanuska ihanuska na ip-sec.cz
Neděle Červen 12 21:22:52 CEST 2011

Dovolte mi, abych se do věci vložil a okomentoval ji. S UPSkami mám
relativně velké zkušenosti a to jak s "krávami" v práci (od nějakých 35
kVA) po domácí mazlíčky (400, 600, 800 VA). Zdá se mi, že do celého
procesu rozhodování o tom, jak nastavit UPS, aby dokázala uživit vše, co
na ní visí mají co mluvit i další okolnosti. Například zkušenost z
místa, kde má UPS sloužit, jak často vypadává proud. Podle toho si
můžete odhadnout, zda budou výpadky časté, nebo ne a nadimenzovat dobu,
po kterou bude muset UPS systémy živit.

Nakonec: UPSky jsou vždycky záležitost dočasná a jejich regulérní chod
je spíš záchranný kruh, než trvalé řešení, které má za úkol buď vykrýt
výpadek, dokud nenaběhne dieselagregát (na velkých lokacích), nebo aby
se vše uklidilo, jak má (a zde by se mělo uklízet rychle, to znamená
donutit démony, aby pozapisovali co potřebují a regulérně "chcípli".
Musíte počítat s tím, že musíte mít dost energie nejméně na další start,
který bude následován dalším shutdownem. No a další rozhodnutí jsou už
jen věcí plánování a peněz.

Pokud Váš servříček má nominální spotřebu 200 VA, tak pořiďte UPS
alespoň 600 VA, nastavte ji tak, aby na každý "úklid" spotřebovala dejme
tomu 1/3 času. Některé UPS se dají nastavit tak, že nenastartují, dokud
nejsou nabity z určitého procenta.... A celé si to alespoň dvakrát
zkuste (tedy vytáhněte ze zásuvky UPS a dívejte se, co se bude dít). No
a na konec: nezapomeňte na UPS připnout i switch/router, protože jinak
se nebudete schopni se k serveru připojit...

IH