konvertor e-knih (palmdoc/pdb/aportisdoc)

Marian Cavojsky cavo na cavo.sk
Pondělí Březen 28 08:40:13 CEST 2011

On Sun, Mar 27, 2011 at 04:22:52PM +0200, Jan Kasprzak wrote:
> 	Zdravim,
>
> mam nejake starsi kopie e-knih ktere jsem mel na PalmOSu ve formatu
> PDB (file(1) na to rika "AportisDoc file"), a potreboval bych umet to
> zkonvertovat do neceho aktualnejsiho (HTML, PDF, ...). Co se na to
> tento tyden pouziva?
>
> 	Hledal jsem dost dlouho a vetsinou jsem nasel stare odkazy na neco
> co uz neexistuje (kpalmdoc v KDE 4 uz neni) nebo co nefunguje:
>
> - MakeDocJ na tom dokumentu vyhazuje nejakou javovou vyjimku,
> - pdbtxt2html z baliku txt2pdbdoc dokument sice nacte, ale vysledkem
> 	je naprosty srot z par HTML znackami okolo

popíšem ďalej, treba to najprv prekódovať na text.

> - OpenOffice.org je na tom podobne - binarni srot a sem tam kus viditelneho
> 	slova; zkousel jsem ruzna kodovani, ale nepomaha to.

> 	Po dlouhe dobe jsem nasel FBReader/FBReaderJ, ktery to sice nacte
> (text je spravne), ale ve vetsine pripadu tam neni vubec zadne formatovani,
> a to ani zalamovani odstavcu. Jeden dokument se tvari jako jeden velky
> odstavec hladkeho textu, coz treba u stridajicich se primych reci
> je fakt nahouby.

Treba si v nastavení knihy (ikona kde je "i") nastaviť v záložke text,
"Break Paragraph at" na "New Line". Prednastavené je tam "Line With
Indent" a to žiadne pdb nespĺňa.

Na konverziu používam txt2pdbdoc. Ale naozaj málokedy. Treba poskladať
viac príkazov za seba.

txt2pdbdoc -d kniha.pdb kniha.txt

teraz je to najčastejšie v kodovaní cp1250, takže:

recode -f cp1250..utf8 < kniha.txt > kniha-utf8.txt

A môžeme to dať do html, alebo niečoho príjemnejšieho:

pdbtxt2html kniha-utf8.txt kniha.html

> 	Pritom HW ctecka knih (Jinke A6) ty dokumenty nacte
> a zobrazi dobre.
>
> 	Cim se dneska ctou/konvertuji na Linuxu e-knihy ve formatu PDB?

Na čítanie používam fbreader. Konvertujem naozaj málokedy. A s tým
txt2pdbdoc som mal tiež riadne problémy, kým som prišiel na to ako sa to
vlastne má používať.

--
Marián Čavojský