Ubuntu 11.04 + RAID + LVM

Slávek Banko slavek.banko na axis.cz
Sobota Květen 7 10:40:08 CEST 2011

On Saturday 07 of May 2011 02:09:24 Miroslav Lednicky wrote:
> error: found two disks with the index 0 for RAID md0.
> error: superfluous RAID member (2 found).
>
> RAID je sestaven takto:
>
> Personalities : [linear] [multipath] [raid0] [raid1] [raid6] [raid5]
> [raid4] [raid10]
> md0 : active raid1 sdb[2] sda[0]
>        488385472 blocks [2/2] [UU]
>
> Setkal se nekdo s necim podobnym? Co se s tim da delat? V Ubuntu 10.04
> a 10.10 to fungovalo naprosto bez problemu.

Podle toho, co je zmíněno ve výpisu chyby, mají oba oddíly v md0 uvedený index
disku 0. Což je přinejmenším podezřelé. Jádro patrně na to reaguje tím, že
sdb z indexu 0 odsune - na index 2. Jenže ten pak zase kvůli tomu vypadá,
jako by neměl být součástí pole.

Působí to na mně, jako byste pole při jeho někdejším vytváření nesestavoval
pomocí mdadm, ale klonováním celého disku (dd nebo dd_rescue). Zatímco při
standardním použití mdadm by disky dostaly každý svůj index v poli, při
klonování se naklonovala i informace o zařazení disku do pole == včetně
indexu.

Řekl bych, že nejjednodušší bude disk sdb z pole vyřadit:

  mdadm /dev/md0 -f /dev/sdb
  mdadm /dev/md0 -r /dev/sdb

A následně jej znovu do pole zařadit:

  mdadm /dev/md0 -a /dev/sdb

Tak proběhne rebuild pole a disk dostane nový index v poli - nejprve '2', jako
hotspare, po dokončení rebuildu '1', jako řádný člen pole.

Slávek