Ubuntu 11.04 + RAID + LVM

Slavek Banko slavek.banko na axis.cz
Pondělí Květen 9 12:13:10 CEST 2011

Dne po 9. května 2011 Karel Zak napsal(a):
>  To by se, ale na aktualnich distribucich uz nemelo stavat. Udev
>  by mel bych schopen si opatrit informace ma-li to povazovat za disk
>  nebo disk v raidu. Jak se k tomu problemu stavi grub2 netusim...

Pokud jsou metadata přesně tam, kde to dává smysl jak při čtení jako
oddíl, tak při čtení jako disk, pak asi ani udev nemůže pořádně
rozhodnout. Jak se k tomu staví grub2 je pro mně (zatím) neznámá.

>  Jinak problem neni jen v rozliseni je-li pole nad sda nebo sda1. Dalsi
>  problem je pokud raid ma na sobe partition table (/dev/md0p<1..N>).
>  Pokud je to RAID1 (nebo linearni pole) tak partition table na zacatku
>  je viditelna i mimo ten raid u kazdeho disku (nebo u prvniho pokud je
>  to linearni pole).

Jasně, i to by mohl být problém. Pokud ale poloha metadat odpovídá raidu
jen při disku jako celku, pak jádro již nebude partition table disků jako
takových zajímat - přednost bude mít raid přes celé disky.

>  Mno nevim koho jeste zajima CHS :-)

Minimálně klasickou partition table CHS zajímá. Takže tím má vliv i
všechny, kdo jí používají.

>  Bohuzel jsou jeste dalsi raidy (adaptec, ddf, promise, via, ...) co
>  pouzivaji konec disku.

U hardware raidů i "jakobyraidů" je ale zase jistota, že jsou v něm disky
jako celek. A partition table je pak o to menší, takže případný
softwarový raid by zase neměl svá metadata na stejném místě.

>     Karel

Slávek :)