podivné chování sysctl.conf v Ubuntu 11.10

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Úterý Listopad 8 16:48:56 CET 2011

Ahoj,

mám takový drobný problém v Ubuntu 11.10. Chci používat dočasné IPv6
adresy, což se dělá tak, že do /proc/sys se zapíše správná hodnota,
konkrétně přes sysctl.conf třeba toto:

net.ipv6.conf.all.use_tempaddr = 2
net.ipv6.conf.default.use_tempaddr = 2
net.ipv6.conf.all.temp_valid_lft  = 1200
net.ipv6.conf.default.temp_prefered_lft = 600

jenomže problém je v tom, že ačkoliv toto nastavím, tak na eth0 se toto
nastavení neprojeví. tj:

$ cat /proc/sys/net/ipv6/conf/all/use_tempaddr
2

$ cat /proc/sys/net/ipv6/conf/default/use_tempaddr
2

$ cat /proc/sys/net/ipv6/conf/eth0/use_tempaddr
0

původně jsem podezíral network manager, že s tím něco dělá, ale díval
jsem se do zdrojáků - sice tam s nějakými sysctl pro IPv6 pracuje, ale
s tímto zřejmě ne.

Neví někdo, v čem by mohl být problém?

Dík

David