Pravidlo pro Shorewall

Roman Mraz roman.mraz na lim.cz
Středa Listopad 30 10:11:02 CET 2011

Pavel Kankovsky napsal(a):

> [...]
>
> Nevím, jestli je přesně toto důvod, proč Vám to odmítá, ale i kdyby to
> pustil, tak tam budete mít ten problém, že
>
> 1. Z počítače X = 192.168.2.20 pošlete paket na 1.2.3.4.
> 2. Na firewallu se cílová adrese přepíše na MAIL = 192.168.2.10.
> 3. Na MAIL přijde paket se zdrojovou adresou 192.168.2.20.
> 4. Odpověď z 192.168.2.10 se pošle přímo X...
> který nemá tušení, co s tím, protože původně chtěl komunikovat s 1.2.3.4.
>
> Pokud budete chtít, aby to takto fungovalo, tak tam budete muset mít i
> SNAT, aby to přes firewall chodilo i opačným směrem.
Diky za objasneni. Mel jsem podezreni na toto chovani, ale nejak jsem
nebyl s to si to sesumirovat v hlave.
Nakonec jsem to "obesel" zaznamem v /etc/hosts na tom stroji X, kde jsem
pro preklad uvedl interni adresu toho mail serveru.
Takze vse se odehraje v ramci jedne site a na firewall a router, v jedne
osobe, nic neprijde.

> Překlad adres je ZLO. (A proto je potřeba potírat ohněm a mečem všechny
> idioty, kteří ho snaží propašovat do IPv6.)

V tom s Vami souhlasim :-)
Roman Mraz