podivné chování sysctl.conf v Ubuntu 11.10

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Středa Listopad 30 14:26:53 CET 2011

David Rohleder píše v Út 08. 11. 2011 v 16:48 +0100:
> Ahoj,
>
> mám takový drobný problém v Ubuntu 11.10. Chci používat dočasné IPv6
> adresy, což se dělá tak, že do /proc/sys se zapíše správná hodnota,
> konkrétně přes sysctl.conf třeba toto:
>
> net.ipv6.conf.all.use_tempaddr = 2
> net.ipv6.conf.default.use_tempaddr = 2
> net.ipv6.conf.all.temp_valid_lft  = 1200
> net.ipv6.conf.default.temp_prefered_lft = 600
>

> jenomže problém je v tom, že ačkoliv toto nastavím, tak na eth0 se toto
> nastavení neprojeví. tj:
>
> $ cat /proc/sys/net/ipv6/conf/all/use_tempaddr
> 2

> [...]

Tak už jsem na to přišel. Problém nebyl v ubuntu, ale v příliš krátkém
nastavení intervalů. Při tak nízkých časech se jádro vzteká následovně:

ipv6_create_tempaddr(): regeneration time exceeded. disabled temporary
address support.

nastavil jsem 84600 a 7200 a už to zase funguje (zatím).

Snad to někomu někdy pomůže.

David