'top' ukazuje divně?

d.petr d.petr na post.cz
Sobota Říjen 29 00:00:18 CEST 2011

Dobrý den,
chci si nainstalovat nové jádro (vlastní) 2.6.34.7 místo původního 2.6.31.5 (také vlastního) a jako takový jeden test jsem si pustil film s titulky a podíval jsem programem 'top' (procps verze 3.2.8) na vytížení systému.
Se starým jádrem ukazuje TOP vytížení xorg+xine dohromady tak kolem 5 - 15 % (dole v procesech) a nahoře v souhrnném řádku je idle zhruba mezi 96 a 99 %.
S novým jádrem ukazuje vytížení xorg+xine dole v procesech dohromady tak mezi 30 a 40 %, ovšem nahoře v souhrnném řádku je idle opět kolem 96 až 99 %.
Čím to je způsobeno? CPU je dvoujádrový  (tzn. čtyřvláknový) Atom, tedy údaj "dole 5-15 %, nahoře idle 96-99 %" by odpovídal, ale "dole 30-40 % a nahoře idle 96-99 %", to je divné. Má pravdu spíš ten souhrnný řádek nahoře, nebo údaje u procesů dole? Rád bych totiž věděl, jestli jsem udělal tak špatné jádro (ani několik jiných konfigurací jádra stav nezlepšilo), nebo jestli je to chyba měření TOPu.
Za případné objasnění předem děkuji.
PM