Re: 'top' ukazuje divně?

d.petr d.petr na post.cz
Neděle Říjen 30 18:22:26 CET 2011

> Od: Adam Pribyl <pribyl na lowlevel.cz>

> (také vlastního) a jako takový jeden test jsem si pustil film s titulky a
> podíval jsem programem 'top' (procps verze 3.2.8) na vytížení systému.
> (dole v procesech) a nahoře v souhrnném řádku je idle zhruba mezi 96 a 99 %.
> 30 a 40 %, ovšem nahoře v souhrnném řádku je idle opět kolem 96 až 99 %.
> "dole 5-15 %, nahoře idle 96-99 %" by odpovídal, ale "dole 30-40 % a nahoře idle
> 96-99 %", to je divné. Má pravdu spíš ten souhrnný řádek nahoře, nebo údaje u
> procesů dole? Rád bych totiž věděl, jestli jsem udělal tak špatné jádro (ani
> [...]

Myslíte, že by mohla být v tomto chyba v jádru? Nestrašte. Spíš jsem myslel, jestli jsem nějakou dobře mířenou konfigurační volbou měření nezkomplikoval, ale nic mě nenapadá, zkoušel jsem i konfiguraci co nejpodobnější tomu starému jádru. Jinak, jak prověřit správnost měření jádrem, mě vůbec nenapadá.
Verzi 2.6.34 jsem zvolil proto, že už má podporu Atoma. Verzi vyšší jsem nechtěl z několika důvodů. (Údajně) se od 2.6.35 proti starším jádrům nekontrolovaně zvyšuje spotřeba (v posledních verzích jader už skoro o 80 %); psali na root.cz. U jádra řady 3.x nevím, zda by neměly nějaké formální potíže s verzí další programy (např. doplněk iptables). Mám zkušenost, že čím novější jádro, tím pomalejší (v některých situacích klidně i 10krát!), takže se do posledních módních výkřiků raději nehrnu, pokud není nutnost kvůli HW.
No, vzhledem k tomu, že podpora Atomu stejně nijak znatelná není a nic dalšího to jádro nepřináší, možná zůstanu u původního 2.6.31.5 a bude klid.