Jak vybrat defaultní cíl pro grub před restartem

Petr Klíma petr.klima na madeta.cz
Pondělí Září 5 10:54:11 CEST 2011

Dne 5.9.2011 09:43, Oto Buchta napsal(a):
> Ahoj všichni,
> už delší dobu mne irituje, že nejsem v Ubuntu schopen, tak jako dřív v
> OpenSuse, říct grubu,
> co má použít jako default. Nyní ale musím poměrně často bootovat mezi XP a
> Ubuntu a už mne štve
> odchytávat těch deset vteřin na default, abych si to mohl vybrat.
> Chápu, že řešení této jednoduché věci bude popsané na desítkách tisíc
> stránek na netu, ale nemůžu přimět Google,
> aby mi něco relevantního našel.
> Prosím o jakékoli nakopnutí správným směrem, funkční vyhledávací řetězec mi
> bude úplně stačit :-)
> [...]

ono nestačí "grub-reboot 6" a nebo "grub-reboot 'Win 7 64bit' " ?

$ grub-reboot -?
Unrecognized option `-?'
Usage: /usr/sbin/grub-reboot [OPTION] entry
Set the default boot entry for GRUB, for the next boot only.

   -h, --help              print this message and exit
   -v, --version           print the version information and exit
   --root-directory=DIR    expect GRUB images under the directory DIR
                           instead of the root directory

ENTRY is a number or a menu item title.

Report bugs to <bug-grub na gnu.org>.

--
  Petr Klíma

  email:  petr.klima na madeta.cz   MADETA a.s.
  phone:  +420 389 136 254       Rudolfovská 246/83
  web:    http://www.madeta.cz   370 50 České Budějovice
                                 Czech Republic