Re: Jak vybrat defaultní cíl pro grub před restartem

Adam Pribyl pribyl na lowlevel.cz
Pondělí Září 5 14:12:37 CEST 2011

On Mon, 5 Sep 2011, Oto Buchta wrote:

> Zřejmě jsem se nevyjádřil dost jasně.
> Nejde mi o reboot serveru.
> Já chci v XFCE v menu Restatovat vybrat, do čeho se má restartovat. A
> restartovat z příkazové řádky mi nějak nepřijde ani efektní ani
> efektivní...
>
> Popíšu základní scénář:
> - default nastaven na Ubuntu
> - v menu při restartu zvolím buď reboot a použije se default, nebo reboot do
> XP (režim once)
> - při volbě reboot do XP se mi komp restartuje automaticky do XP
> - v XP nemůžu nic nastavit, takže restart použije automaticky default,
> [...]

Asi nechapu co chcete resit, ale ten grub-reboot preci dela presne to co
chcete. Do menu si udelate polozku, ktera spusti "grub-reboot 'XP'" a po
kliknuti na ni system nastartuje do XP. Po restartu XP nastartuje grub
"default".

To, ze to v Ubuntu zrejme nefunguje je jina vec
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/grub2/+bug/788298

Adam Pribyl