Vypinani disku v RAID

Martin Och martin na och.cz
Sobota Září 10 08:03:48 CEST 2011

----- Original Message -----

Dobre rano.

Mam desku s RAID podporou (primo v BIOSu) a nakonfigurovany 2x RAID1 (ne RAID10).
Disky se samy po nejakem case necinnosti uspavaji a musim rict, ze s tim zadny problem neni.
Jen pri probuzeni PC na chvilku zatuhne, nez se disky probudi...

Co se tyka mnozstvi disku v RAID5, tak tam asi zadne jine omezeni nez pocet portu radice nebude.
Celkova velikost je vzdy "(N * velikost jednoho disku) - veliost jednoho disku", pricemz N>=3
Ale at mate disky 3 nebo 8, tak v RAID5 muzete prijit vzdy jen o 1 disk.
Pokud byste chtel vyssi bezpecnost, tak RAID6, ovsem musi to radic podporovat. Pak muzete prijit o disky 2.
A nebo nejake dalsi RAIDy. Neco o RAID je tady http://cs.wikipedia.org/wiki/RAID

--
Martin Och