záhadná ztráta dat

Antonín Kolísek akolisek na edpsro.cz
Úterý Září 27 07:00:51 CEST 2011

ahoj,

 včera se mi přihodila velmi zajímavá věc nad kterou mi přestává rozum
stíhat.

Notebook Fujitsu A530, Linux 3.0.4-vanilla, Slackware64-current
V /sys/power/disk je "suspend", v jádře podpora s2disk, mount s
parametry noatime, commit=3800
vše ext4fs

Asi po  třech hodinách práce jsem si stáhl qemu-0.15.0.tar.gz, rozbalil
jsem (ještě tak asi 5 minut četl
./configure --help ), provedl ./configure, make V=1 a po několika
vteřinách kompilace zatuhl celý NB.
Chvilku jsem čekal, disk ještě párkrát zahrkal (asi vyprazdňoval keše)
Ctrl + Alt + Delete nereagovalo a jediné
co mne napadlo z Magic_SysRq_Key bylo Ctrl + Alt + SysRq + b (okamžitý
reboot, bez sync a umount).

Takže jsem nabootoval, ihned provedl shutdown -rF now a po naběhnutí
systému vidím, že nic okolo zmiňovaného
qemu nemám v NB. Ještě před tím jsem instaloval vde2, což v systému
zůstatlo, ale o qemu ani památka.

Co se mohlo stát? Může za to Ctrl + Alt + SysRq + b? Je reálná možnost,
že mám nabořený FS i když fsck proběhl v pořádku?
Budu rád za vysvětlení, protože sám tomu moc nerozumím :)

AK

--
Ing.Antonín Kolísek

Administrátor - IT