záhadná ztráta dat

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Září 27 08:46:15 CEST 2011

Vše co se ukládalo v poslední hodině a něco, pokud máte dost ramky, na disku
prostě nemáte. Nastavil jste si ohromné zpoždění write cache, takže se
nedivte ničemu. Hodinu bez opodstatněného důvodu fakt může dát jen někdo kdo
to odněkud opsal, co si od toho slibujete, nárůst výkonu? Neřekl bych nic,
kdyby jste to měl na databázový server jištěný velkou upskou a
motorgenerátorem, ale notebook?

commit=nrsec (*) Ext4 can be told to sync all its data and metadata
every 'nrsec' seconds. The default value is 5 seconds.
This means that if you lose your power, you will lose
as much as the latest 5 seconds of work (your
filesystem will not be damaged though, thanks to the
journaling). This default value (or any low value)
will hurt performance, but it's good for data-safety.
Setting it to 0 will have the same effect as leaving
it at the default (5 seconds).
Setting it to very large values will improve
performance.

----- Původní zpráva -----
Od: "Antonín Kolísek" <akolisek na edpsro.cz>

Notebook Fujitsu A530, Linux 3.0.4-vanilla, Slackware64-current
V /sys/power/disk je "suspend", v jádře podpora s2disk, mount s
parametry noatime, commit=3800
vše ext4fs

Asi po  třech hodinách práce jsem si stáhl qemu-0.15.0.tar.gz, rozbalil
jsem (ještě tak asi 5 minut četl
./configure --help ), provedl ./configure, make V=1 a po několika
vteřinách kompilace zatuhl celý NB.
Chvilku jsem čekal, disk ještě párkrát zahrkal (asi vyprazdňoval keše)
Ctrl + Alt + Delete nereagovalo a jediné
co mne napadlo z Magic_SysRq_Key bylo Ctrl + Alt + SysRq + b (okamžitý
reboot, bez sync a umount).

Takže jsem nabootoval, ihned provedl shutdown -rF now a po naběhnutí
systému vidím, že nic okolo zmiňovaného
qemu nemám v NB. Ještě před tím jsem instaloval vde2, což v systému
zůstatlo, ale o qemu ani památka.

Co se mohlo stát? Může za to Ctrl + Alt + SysRq + b? Je reálná možnost,
že mám nabořený FS i když fsck proběhl v pořádku?
Budu rád za vysvětlení, protože sám tomu moc nerozumím :)