Nizky vykon SAN

Čtvrtek Duben 19 19:02:38 CEST 2012

On Thu, 29 Mar 2012, Jan Marek wrote:

Snad bude i takto opožděná odpověď někomu k užitku...

> Potýkám se s vysokou latencí tohoto řešení (vysoké hodnoty wait
> v iostat-u, dosahuju až 20-ti %).

To je trochu nicneříkající údaj, protože záleží na druhu zátěže.

V první řadě je potřeba co nejpřesněji identifikovat úzké místo, které to
zdržuje. První, co bych použil, by byl asi sar a pak blktrace, kterými
bych změřil, jak moc je to diskové pole vytížené.

> Zvětšil jsem frontu na těchto dvou síťových kartách na 10000, a to jak
> na vstupu, tak na výstupu.

To nemusí být moc dobrý nápad, protože bufferbloat může latence ještě
zvětšovat. 9000-bajtových paketů přenesete po desetigigabitu nějakých 130
tisíc za sekundu. Pokud chcete mít odezvu řekněme max. 10 ms, tak nelze ve
frontě držet víc než 1300 paketů najednou.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21st century edition /