Nizky vykon SAN - VYŘEŠENO

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pátek Duben 27 11:44:54 CEST 2012

Zdravím,

jednak díky za odpověď, jednak mám aktualizaci celé situace, snad
to taky někomu pomůže...

Situce se vyvinula tak, že jsme se s dodavatelem serveru dohodli,
že mi poskytne k vyzkoušení 10Gbe síťovky s jiných chipsetem.

Dostal jsem Mellanox a Emulex.

Mellanox jel se stejným nastavením "na první cuk" se slušnou
propustností - cca 70MB/s, občas mi vyskočil na 100 - 120MB/s.
IOwait mi klesl na max 0.3%, p5i provádění záloh, kdy je na pole
spousta požadavků, se mi objevuje cca 3-4%. Spokojenost.

Podobnou propustnost jsem měl i na Emulexu, akorát jsem mu musel
zapnout TCP offloading. Od Emulex-u jsem měl model bez iSCSI
offloadingu, předpokládám, že ten by to možná trošku ještě
posunul výše, nebo by na kartu natáhl část zátěže, kterou teď
dělá procesor (vkládání SCSI do TCP/IP packetů).

Když se ještě vrátím k té kartě s Intel chipsetem - jejím
výrobcem je Supermicro - tak v okamžiku, kdy mi z pole četla
rychlostí cca 2-4MB/s (dd if=dev/sdg of=/dev/null bs=1M
iflag=direct), tak mi ale byla z FTP schopna stáhnout
soubor rychlostí 70MB/s (FTP bylo připojeno 1Gb síťovkou), takže
byl buďto problém někde v rozhraní mezi ovladačem síťovky a iSCSI
stackem, nebo se ta síťovka chovala nějak nestandardně vůči poli
- nevím, nejsem schopen to nějak dále zkoumat... Každopádně to
spolu nějak nefungovalo.

Nakonec jsme se s dodavatelem serveru domluvili na výměně té
síťovky za ten Mellanox.

Nicméně ještě jednou díky za postřeh.

Zdraví
Honza Marek