PERC monitoring, Was: "Zmizelá" partišna...

Adam Pribyl pribyl na lowlevel.cz
Pondělí Duben 30 10:40:18 CEST 2012

On Mon, 30 Apr 2012, Ludek Finstrle wrote:

> [...]
> vse bez partition (pritom dmesg partitiony ukazoval). Pak jsem rebootnul
> a dal jsem, aby nedelal detekci linux na discich a pak v shellu videl
> partitiony uplne v pohode.
>
> Tzn. nic se datove na discich nemenilo, ale zjevne nejaka vec pri detekci
> zpusobila, ze partitiony prestaly byt videt (a jak jsi psal mknod nepomohl).
> Ja to dal nezkoumal, protoze jsem to obesel nedetekovanim a pak rucnim
> startem raidu a dalsich vstev. Opravil jsem, co jsem potreboval a zase
> jsem dal disky do stroje s HPERC raidem a vse jiz jelo.

Kdyz pisete o PERCu H700, predpokladam je to Dell, co pouzivate na
monitoring toho HW raidu? H200 i H700 je MPT2SAS, ale oficialne od Dellu
neni zadna monitorovaci utilita pro Linux, stahl jsem sas2ircu starsi od
supermicro, novejsi od IBM, ale oba zpusobuji kolize pri cteni stavu
kontroleru s beznymi diskovymi operacemi ci co. Tohle vidim obcas pri
sas2ircu 0 STATUS:

mpt2sas0: _ctl_do_mpt_command: timeout
mpt2sas0: sending diag reset !!
mpt2sas0: diag reset: SUCCESS
mpt2sas0: LSISAS2008: FWVersion(07.15.08.00), ChipRevision(0x03),
BiosVersion(07.11.10.00)
mpt2sas0: Dell PERC H200 Adapter: Vendor(0x1000), Device(0x0072),
SSVID(0x1028), SSDID(0x1F1D)
mpt2sas0: Protocol=(Initiator,Target),
Capabilities=(Raid,TLR,EEDP,Snapshot Buffer,Diag Trace Buffer,Task Set
Full,NCQ)
mpt2sas0: sending port enable !!
mpt2sas0: port enable: SUCCESS
mpt2sas0: _scsih_search_responding_sas_devices
scsi target0:0:0: handle(0x0009), sas_addr(0x5000c500472ed621), enclosure
logical id(0x5782bcb07611bd00), slot(1)
scsi target0:0:1: handle(0x000a), sas_addr(0x5000c500472f6c25), enclosure
logical id(0x5782bcb07611bd00), slot(0)
mpt2sas0: _scsih_search_responding_raid_devices
scsi target0:1:0: handle(0x004f), wwid(0x06058be4153a8d0a)
mpt2sas0: _scsih_search_responding_expanders

Stava se to jen vyjimecne, ale ty vykricniky se mi tam nelibi.

> Luf

Adam Pribyl