Re: HW + SW IRQ = 100 % CPU. Co s tím?

Neděle Srpen 12 19:09:34 CEST 2012

On Sun, 12 Aug 2012, d.petr wrote:

> 	Můj dotaz zní: je tato přenosová rychlost technickou hranicí
> možností serveru, nebo mám jen něco špatně nastavené? V serveru je AMD
> 486/DX2-66, síťovky ISA 10 Mbit, moje vlastní jádro 2.6.35.

Pozorovaný symptom nastává, když počítač nestíhá pakety zpracovávat.
Skončí to tak, že se celou dobu točí v jádře a userland stojí na místě.
Hypoteticky by se dal userland odblokovat tím, že by se něčím trochu
přibrzdil síťový provoz, ale zrychlení přenosu asi jen tak nedosáhnete.

Můj velmi hrubý odhad je, že CPU by routování 10 Mb/s zvládat mohlo (ale
může záležet na tom, jak máte složité routovací tabulky nebo pravidla
v iptables). Úzké místo bych možná spíš hledal v těch síťovkách. Ale možná
je všechno jinak.

Jestli nad tím chcete bádat, tak byste měl změřit, jak dlouho trvají
jednotlivé fáze zpracování paketu (přijetí v driveru, filtrování a
routováné, odeslání z driveru). Bohužel to nebude tak jednoduché, protože
486 afaik neumí TSC a tak se budete muset uchýlit buď k periodickému
vzorkování a statistice nebo připojit nějaké přesnější hodiny.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21st century edition /