šifrování pomocí AES-NI - jak zapnout / ověřit že funguje?

Tomas Vondra tv na fuzzy.cz
Sobota Srpen 18 01:41:29 CEST 2012

On 17.8.2012 23:43, Martin Vancl wrote:
> Dobry den,

> kdysi na webu CZ NIC vysel navod na kartu SCA6000 -
> http://www.nic.cz/page/532/pouziti-sca6000-pro-podepisovani-dnssec/
> Jak pisou v popisu:
> "Karta SCA 6000 je primárně určena jako kryptografický akcelerátor.
> Možné použití je například pro urychlení HTTPS provozu, kde práci s
> certifikáty přebírá karta a matematické výpočty potřebné pro ověřování
> a šifrování zabezpečeného provozu jsou přesunuty na externí kartu a
> nezatěžují hlavní procesor. Další výhodou je bezpečnost certifikátu.
> [...]

No, obávám se ale že karta zrychlující SSL je jedna věc a karta pro
transparentní šifrování storage věc druhá. To nejlepší co jsem v rámci
AES akcelerace našel je zatím tohle

   http://www.discretix.com/accelerators/Dx_AES.html

ale i to má propustnost "jenom" 2.4 Gb/s, tj. pouhých 300 MB/s (a to
nepochybně pouze pokud vítr vane správným směrem).

A nebo něco postaveného na FPGA, např. http://heliontech.com/storage.htm
ale tam zase (asi) není k dispozici žádná hotová karta s podporou v
Linuxu :-(

Takže zatím nic moc.

T.