Re: šifrování pomocí AES-NI - jak zapnout / ověřit že funguje?

Sobota Srpen 18 09:57:39 CEST 2012

On Fri, 17 Aug 2012, Tomas Vondra wrote:

> Když zkusím změřit výkon přes SSH:
> dd if=/dev/zero count=2000 bs=1M | pv | ssh -c aes256-cbc localhost "cat
> tak dostanu ~145 MB/s bez ohledu na to zda aesni-intel modul je nebo není
> načtený.

Máte nějaký zvláštní důvod pro to, abyste rychlost šifrování měřil pomocí
ssh? Já bych spíš použil openssl speed. Abyste mohl porovnat rychlost
s a bez, tak asi budete muset kouzlit s env. proměnnou OPENSSL_ia32cap.

> Ale je možné že SSH používá AES-NI bez ohledu na načtení jaderného
> modulu - alespoň openssl hlásí podporu AES-NI bez ohledu na to zda je
> "aesni-intel" naloadován nebo ne:

To je docela dobře možné, jelikož je to nějaké instrukce, která lze
bez problémů použít přímo z userlandu. Jaderné moduly dělají jednak
podporu pro jaderné šifrování (dm-crypt), druhak pro případ, že je to
hardware, který potřebuje nějaký driver.

> Když si během šifrování pustím profiles (perf top), tak nahoře jsou pořád
> metody z aes_x86_64 a žádnou metodu z aesni-intel tam nevidím.

Během jakého šifrování?

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21st century edition /