Motherboard s 12V napájením a řešení výpadku

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Srpen 24 10:15:32 CEST 2012

On Fri, 24 Aug 2012, Pavel Krafcik wrote:

> právě se tu narazilo na malé motherboardy s 12V napájením a moc se mi na nich
> líbí, že by šly napájet z autobaterie, z čehož podle mě plynou samá pozitiva
> a jistoty, až na jeden problém:
> Jak vypnout server při vybití baterie? Jsem schopný hlídat napětí na 12V
> vstupu nějakým komparátorem a při poklesu pod 10V překlopit logickou úroveň,
> ale nevím, čím to zpracovat. Na tohle mé běžné znalosti nestačí. Znáte někdo
> řešení?

Na zakladni odpojeni od napajeni nejakou funkci podpetoveho rele ale pro
spolupraci se serverem to budete muset resit stejne jako to resi UPS.

Obvod ktery da signal serveru ze neni stava, ten mu odpovi vypni se za
2 minuty a spusti shutdown. Obvod po signalu vypni se za nejake minuty
odpoji napajeni a pak ceka az napeti baterie vyleze a zase napajeni zapne.
Na serveru bude muset bezet nejaky hlidaci demon. Nektere starsi UPS
signalizovaly stav (a prijimaly vypinani) piny na RS232 portu (bez
vlastni seriove komunikace) takze pokud by to podporoval nejaky stavajici
ups obsluzny demon v linuxu dal by se vyuzit a stacilo by jen vyrobit
ten vypinaci obvod.