Re: Motherboard s 12V napájením a řešení výpadku

Martin Vancl tux.martin na gmail.com
Pátek Srpen 24 12:09:17 CEST 2012

> právě se tu narazilo na malé motherboardy s 12V napájením a moc se mi na
> nich líbí, že by šly napájet z autobaterie, z čehož podle mě plynou samá
> pozitiva a jistoty, až na jeden problém:
> Jak vypnout server při vybití baterie? Jsem schopný hlídat napětí na 12V
> vstupu nějakým komparátorem a při poklesu pod 10V překlopit logickou úroveň,
> ale nevím, čím to zpracovat. Na tohle mé běžné znalosti nestačí. Znáte někdo
> řešení?

Jestli mate naladu, tak si kupte stavebnici na hlidani napeti
autobaterky. Misto LED bych to pripojil k seriovemu portu
http://www.soselectronic.cz/?str=371&artnum=61429&name=nord-ne524
http://www.soselectronic.cz/?str=371&artnum=9660&name=nord-ne524
Na PC staci jednoduchy skript v pythonu, ktery bude hlidat stav linky na RS-232.
Neco podobneho jsem kdysi resil:
http://martin.vancl.eu/Tlacitko-na-vypnuti-PC-RS-232

Zkuste se jeste podivat na google, nejaky 12V zalozni zdroj urcite
bude existovat:
https://www.google.cz/#hl=cs&output=search&sclient=psy-ab&q=zalozni+zdroj+routerboard
http://www.czfree.net/forum/showthread.php?postid=218745
http://www.adi-olympo.cz/iiWWW/cz/produkty110.nsf/web_category_panel2_cenik_asc/A5B1A27D9C1C7784C125738C0035A506